Børn og unge

Børn og unge er aktive væsener som udvikler sig og vokser. Under den fysiske udvikling sker der mange forandringer i kroppen og den bliver belastet af og til. Dette kan til tider resultere i smerter i muskler, sener og led. Det er ikke altid alene den fysiske aktivitet som kan forårsage ex. smerter, men også manglen på fysisk aktivitet. Aktive vækstperioder, skolegangen med tunge rygsække, længere varende siddestillinger og ensidige sportsaktiviteter er en del af de problemstillinger vi møder på klinikken.

Typiske problemstillinger hos børn og unge:

• Hovedpine
  • Muskelspændinger
  • Nakke-, skuldre- og rygsmerter
  • Knæsmerter
  • Hælsmerter
  • Skævheder af rygsøjlen
  • Achillessene problemer
  • Korrektion ex. af holdning
  • Genoptræning efter skader
  • Behandling efter sportsskader/operationer

Motorisk udvikling og screening heraf

Er du i tvivl om dit barns motoriske udvikling er normal? Ønsker du at en fysioterapeut skal screene dit barn?

Tørring Fysioterapi og Træning kan hjælpe dig. Fysioterapeuterne har flere års erfaring med behandling og træning af børn. Metoden der anvendes er en legende og positiv tilgang, hvor barnet “testes” i forskellige motoriske områder. Typisk udmønter undersøgelsen i et “træningsprogram”, der skal laves hjemme. Barnet vil ikke opdage, at det træner, men vil blot have oplevelsen af at have leget motoriske lege med dig. Efter et forløb kombineret med “træning” på klinikken og hjemme, “testes” barnet igen og fremgang vil forhåbentlig kunne måles.